Geçtiğimiz hafta yaşadığımız elim olay sonrası bir kez daha bu yazılarımı daha da kapsamlı bir şekilde araştırıp, planlayıp yazmam gerektiğini görmüş oldum. Sizden de ricam sadece burayla sınırlı kalmadan olabildiğince güvenilir kaynaklardan konuyu araştırıp, bunları başkalarıyla da paylaşmanız. Özellikle bloğumuzu çevrenizdeki öğretmenler ve rehber öğretmenlerle paylaşırsanız daha fazla çocuğa yardımcı olma şansımız olabilir inşaallah.
Ayrıca dikkatinizi çekmek istediğim bir konu da cinsiyet ayrımı yapmadan buradaki konuları okumanız ve uygulamanız. Yani sadece kız çocuklarına yönelik bir program değil bu program. Allah korusun, hem kızlarımız, hem oğullarımız taciz ve istismara maruz kalabilir ki biz bir nebze de olsa buna engel olmak için çabalıyoruz. Yine önemli bir konu bu çalışmamızla sadece çocuklarımızı korumayı değil aynı zamanda gelecekte tacizde bulunma ihtimallerini de ortadan kaldırmayı umuyoruz. Elbet sizin gibi bilinçli anneler buna zaten dikkat ediyor, ancak bu konuyu hiç dikkate almayan anneler de var ne yazık ki toplumumuzda. Bunun için öğretmenlerimize çok görev düşüyor.
Allah meleklerimizi en güzel şekilde yetiştirmemize yardımcı olsun.
2. Hafta : Vücudun bölümleri, Dokunulması yasak özel yerler
Bireysel yada grup olarak çalışabilirsiniz. Çalıştığınız grubun yaşına uygun başka aktiviteler de uygulayabilirsiniz. Bunları da bizimle paylaşırsanız sevinirim.
İkinci haftanın çalışmasında hedeflerimiz:
- Çocuğumuz vücudunun bölümlerini bilmesi
- Vücudundaki özel bölümleri bilmesi
- Vücudun bölümlerini işlevlerine göre sınıflayabilmesi
- Vücudunun kendine ait olduğunun farkında olması
İhtiyacımız olan malzemelerden bazıları:
Karton,
Dergi, Gazete, Yapıştırıcı, Kağıt bebek dergileri ya da internetten indirebileceğiniz kağıt bebekler, aşağıdaki çalışma sayfası
iki elim iki kolum
bacaklarım
var
her insanda
bir burun
birde ağız var
sen hiç
gördün mü
üç kulaklı
bir adam
olur mu hiç
üç kulak
dön de
aynaya bak
|
iki kulak iki yanak
birde başım
var
gözlerimde
kirpiğim
saçlarımda
var
sen hiç
gördün mü
üç dudaklı
bir adam
olur mu hiç
üç dudak
dön de
aynaya bak
|
İki gözüm iki kaşım
parmaklarım
var
İnci gibi
dişlerim
birde çenem
var
sen hiç
gördün mü
üç yanaklı
bir adam
olur mu hiç
üç yanak
dön de
aynaya bak
|
Talep üzerine şarkının videosunu da sizlerle paylaşıyorum
Önceki öğrenilenlerle bağ kurarak, çocuklardan vücutlarının bölümlerini göstererek söylemeleri istenir.
Önceki öğrenilenlerle bağ kurarak, çocuklardan vücutlarının bölümlerini göstererek söylemeleri istenir.
1. Etkinlik
İlk etkinlik olarak, dergi ve gazeteleri çocuklara dağıtarak bu dergi ve
gazetelerden değişik insan resimleri kesmeleri söylenir.
Öğrenmeyi sağlamak için, biriken resimlerden
seçilenlerin vücut parçaları kesilerek sınıflandırılır ve çocuklar vücudun
parçaları ve işlevleri üzerinde tartışırlar.
Son
olarak çocuklardan bu vücut parçalarının yerlerini değiştirerek yeni bir insan
vücudu oluşturmaları istenir. Çocuklar tercih ettikleri vücut parçalarını
karton üzerine yapıştırarak ilk çalışmayı bitirirler.
Hedeflediğimiz davranışın ortaya çıkarılabilmesi için, Öğretmen ya da veli, önceki etkinliğimizden de yararlanarak, vücudun parçaları arasında gövdenin özel bir yere sahip olduğunu, tüm vücudu
birbirine bağlamanın dışında iç organları da barındırdığından bahseder ve
vücudumuzu korumamızın önemine değinir. Ayrıca vücudumuzda yüzerken bile mayo
ile kapattığımız özel bir bölgemizin olduğunu ve bu bölgeyi dokunuşlardan ve
bakışlardan bile korumamız gerektiğini anlatır.
Burada dikkat
edilmesi gereken nokta, detaya inmeden çocuğun yaşına uygun olarak, cinsel organların özel ve vücutta
birtakım fonksiyonlarının
olduğu, bu sayede kız, erkek, anne, baba gibi özelliklerinin oluştuğu
anlatılabilir.
Vücudumuzun
özel bölgelerine sadece annemiz banyo yapmamıza yardım ederken yada doktor
muayene ederken bakabilir. Bu durumda bile “biz izin vermediğimiz sürece kimse
bize dokunamaz” bilgisini verir. Tabi bunu sadece sözde söylemek yetmez, gerçekten uygulamamız gerekiyor. Çocuk öptürmek istemiyorsa onun isteğine saygı duymak eleştirmemek, odasına girerken izin istemek gerek. ( Bu konularda daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz, Pedegog Adem Güneş'in Mahremiyet Eğitimi kitap ve yazılarından faydalanabilirsiniz)
2. Etkinlik:
Kağıt
bebek dergileri ya da internetten indirdiğimiz kağıt bebeklerle bir çalışma yapabiliriz. Burada dikkat etmemiz gereken seçtiğimiz kağıt bebeklerin olabildiğince küçük çocuk görüntüsünde olması ve iç çamaşırının uygun olması. Burada bebeklerin çamaşırlarının çıkmamasından ve vücudu olması gerektiği gibi örtmesinden yararlanarak, vücudun özel bölgelerinin üzerine dikkat
çekerek, “Hiç kimse sizin vücudunuza,
özel yerlerine bakamaz ve dokunamaz siz de başkalarının özel yerlerine
bakmamalısınız ve dokunmamalısınız.” diyerek çalışmayı bitirebiliriz.
Bu oturumda öğrenilenlerin pekiştirilmesi için çalışma kağıdındaki boyama sayfası ev ödevi
olarak verilir.