ÇOCUKLARIMIZI CİNSEL İSTİSMAR VE TACİZDEN KORUMAK İÇİN


29 Kasım 2014
- 


Gönderen
Betül Ergün


Tekrardan merhaba

İlk yazı olarak çocuk istismarı gibi sıkıntılı bir konu seçmek istemezdim, ancak geçen günlerde böyle bir olayın haberlere çıkması dolayısıyla biz annelerin gündemine tekrar girmesi, beni, daha önce yaptığım bir çalışmayı sizlerle paylaşma mesuliyeti altına soktu.

Rehberlikte Program geliştirme dersi, final ödevi olarak hazırladığım bu çalışmayı birkaç bölümden oluşan yazı dizisi halinde ve çocuklarınızla evde ya da sınıf ortamında uygulayabileceğiniz etkinliklerle birlikte paylaşmayı planlıyorum.

Öncelikle istismar kavramını biraz açarak, çeşitleri ve sonuçlarını ele alarak konuya giriş yapmak istiyorum. Daha sonra çocuk ve ergenlerin cinsel gelişimini incelememiz gerekiyor ki neyin normal neyin anormal olduğunu bilelim ona göre davranalım. Ve yine önemli bir konu, çocuğu cinsel konularda bilgilendirirken dikkat edilmesi gerekenlerle devam edeceğiz. Son olarak da çocuklarla uygulamalı çalışabileceğimiz  istismardan korunma programını hafta hafta sizlerle paylaşıcağım.

Hem öğretmenlerimizin, hem de ebeveynlerin uygulayarak meleklerimizi korumak yolunda bir adım olması dileğiyle.

Allah meleklerimizi tüm kötülerin şerrinden korusun.